Projekt s názvem Přínos kohezní politiky EU pro rozvoj Jihočeského kraje je realizován s finanční podporou EU.

Jsme všude na jihu Čech.

Nový pořad na Jéčku!

Jaké projekty v jihočeském kraji byly financovány Evropskou unií? Jaký je jejich přínos a jak z nich benefitují občané? Zapojte se i Vy do nového interaktivního pořadu o Evropských dotacích a buďte v obraze!


Stránka pořadu

Ve Strakonicích plánují stavbu dopravního terminálu za 60 milionů

Strakonice 20. října (ČTK) – Ve Strakonicích uvažují o stavbě nového dopravního terminálu za 60 milionů korun. Měl by stát vedle dnešní budovy vlakového nádraží a supermarketu Billa. Investorem zamýšlené stavby dopravního terminálu je Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) a společnost ČSAD STTRANS. Nynější příliš velké autobusové nádraží s nevyhovující budovou by mělo ustoupit obchodnímu centru, zjistila ČTK.

„Na stavbu terminálu je vydané pravomocné územní rozhodnutí, máme zažádano o stavební povolení a o dotaci. Pokud by šlo všechno podle plánu, mohli bychom začít stavět v polovině přístího roku. Konkrétní projekt připravujeme více než rok, osm let se o to snažíme,“ uvedl ředitel firmy ČSAD STTRANS Vladimír Warisch.

Strakonice mají důležité dopravní postavení především na železniční trati z Plzně do Českých Budějovic. Vlaky zde jezdí i ve směru do Volar a na Březnici. Hojně využívaná je také autobusová linka do Prahy.

„V nově zřízeném terminálu budou informace, čekárny, toalety. Ti, co přijedou autobusem a odjedou vlakem, přejdou suchou nohou,“ řekl Warisch.

SŽDC navazuje na projekt z let 2014 až 2015, kdy nechala za 456 milionů opravit strakonickou železniční stanici. „Po dohodě postupujeme s STTRANS a s městem Strakonice ve vzájemné synergii, co se týká příprav, projektové dokumentace i financování stavby,“ uvedl Pavel Paidar ze SŽDC.

Na železniční stanici vznikl podchod s bezbariérovým přístupem na dvě zastřešená ostrovní nástupiště, nový informační systém, bezpečnostní kamery. Zrekonstruovaný je železniční svršek i spodek v hlavních kolejích, výhybky a také mosty.

ČSAD STTRANS chce k nádraží přistavět autobusový terminál s deseti zastávkami pro autobusy, dvěma zastávkami náhradními a parkovacími plochami. Zajíždět tam mají všichni dopravci s příslušnou licencí, tak jako teď.

„Areál autobusového nádraží je příliš veliký, rozlehlý. Je náročný na údržbu, pro cestující není komfortní. Již jednou jsme zmenšovali plochu pro zastávky autobusů,“ vysvětlil Warisch. Dodal, že nádraží vznikalo v 80.letech v rámci svépomocné akce Z a po tolika letech nevyhovuje.

Město Strakonice si nechalo zpracovat i architektonicko-urbanistickou studii na sedmihektarový areál vedle nové budovy terminálu. „Jedná se o území, které začíná stávající budovou vlakového nádraží, prodejnou Auto Ševčík a firmou Verold,“ uvedl autor studie Vladimír Krajíc.

V místě autobusového nádraží studie počítá se stavbou obchodního centra o ploše 6000 metrů čtverečních, které by mělo být trasou pro pěší propojeno s novým dopravním terminálem. Možná je i stavba zcela nového mostu, který by spojoval silnici s budovou terminálu a obchodním centrem.

„Silnice, která vede okolo nádraží, je jednou z nejvytíženějších ve městě, tímto by se zlepšil pohyb chodců,“ dodal Krajíc.

detailni-situace-nove-podoby-autobusoveho-nadrazi
Detailní situace nové podoby autobusového nádraží. Foto: Městský úřad Strakonice

Pavel Kroupa

Všechny příspěvky

Reklama 1

  • reklama-tv-hcp.png

Reklama 2

  • logo-vykov-vertical-1.jpg

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3

  • Web-TV-jéčko-VDN_banner_1280x720.png