Projekt s názvem Přínos kohezní politiky EU pro rozvoj Jihočeského kraje je realizován s finanční podporou EU.

Jsme všude na jihu Čech.

Nový pořad na Jéčku!

Jaké projekty v jihočeském kraji byly financovány Evropskou unií? Jaký je jejich přínos a jak z nich benefitují občané? Zapojte se i Vy do nového interaktivního pořadu o Evropských dotacích a buďte v obraze!


Stránka pořadu

V Krumlově chtějí kruhové objezdy změnit na světelné křižovatky

Český Krumlov 19. října (ČTK) – Dva kruhové objezdy na silnici I/39 v Českém Krumlově by chtěla radnice předělat na světelné křižovatky. Zvýšila by se tak podle ní prostupnost aut těmito křižovatkami o 30 procent. ČTK to dnes řekl krumlovský místostarosta Josef Hermann (KDU-ČSL). Silnice I/39 je hlavní tah spojující České Budějovice s Krumlovem, vede dál na Šumavu. Křižovatkou u Porákova mostu, jež se před časem z kruhového objezdu změnila na světelnou, projede v létě až 24.000 aut denně.

Dopravní změny jsou součástí akčního plánu města, který dnes schválili zastupitelé, 16 z 18 přítomných bylo pro, dva se zdrželi. Plán řeší i změny v cestovním ruchu a komunikaci obyvatel s radnicí. Radní ho použijí jako podklad pro návrh rozpočtu. V akčním plánu je i participativní rozpočet, kdy občané spolurozhodují o projektech, jež město podpoří; vítězné projekty vybere město ještě letos.

Externí firma vytvořila dopravní analýzu a koncepci pro město, obsahuje desítky návrhů. „Dnes máme velmi dobře zmapovanou situaci a jsou nápady, co dělat, aby se zlepšila. Jednoznačně je prosazováno dostat kruhové křižovatky opět do světel … Světla by zvýšila prostupnost křižovatek asi o 30 procent,“ řekl Hermann. Křižovatkou u Porákova mostu projede podle něj v létě až 24.000 aut denně. „To už město nemůže unést,“ řekl Hermann.

Firma měřila provoz letos v červenci a loni v listopadu, podle Hermanna je třináctitisícový Krumlov z hlediska dopravy městem, jež má 35.000 obyvatel. Za posledních deset let podle něj vzrostla automobilová doprava ve městě zhruba o 50 procent. „Rozdíl mezi hlavní sezonou a mimosezonou není až tak velký, město má obrovský podíl vnitrodopravy. A když přijde letní špička, tak se situace stává neúnosnou,“ řekl místostarosta.

Akční plán navazuje na strategický plán, který analyzoval silné a slabé stránky města. Ze schůzek s obyvateli vyplynuly tři oblasti, jež je třeba zlepšit. „Ty lidi nejvíc trápí a město by je mělo řešit: cestovní ruch a soužití obyvatel s turisty, druhá věc byla, jak posílit komunikaci radnice s občany, tam bylo veliké volání. A třetí byla doprava,“ řekl Hermann.

Vznikla vize, jak by město mohlo vypadat v roce 2030. Strategický plán schválili zastupitelé loni. „Akční plán řeší, jak těch cílů dosáhnout. Je to 60 projektových listů, kde jsou stanovené úkoly a zodpovědné osoby, program pro následující tři čtyři roky,“ řekl místostarosta.

Opoziční zastupitel Miroslav Máče (KSČM) se dnes hlasování zdržel. Za největší prioritu označil snahu udržet počet obyvatel Krumlova. „V dlouhodobém horizontu jsme skoro na vylidnění. Největším úkolem akčního plánu by mělo být, aby tu mladí vzdělaní lidé měli práci, aby tu mohli začínat s rodinami a měli kde bydlet. Tyto základní věci akční plán neřeší. To všechno ostatní je druhořadé,“ řekl Máče při jednání.

Architekt Petr Klápště, který dnes akční plán představoval, řekl, že obsahuje projekty, které tyto věci řeší. Zmínil zmapování poptávky po alternativních školních metodách či podporu sportu. „Věci, které by zlepšovaly běžný rodinný život,“ řekl Klápště.

Petra Říhová

Všechny příspěvky

Reklama 1

  • reklama-tv-hcp.png

Reklama 2

  • logo-vykov-vertical-1.jpg

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3

  • Web-TV-jéčko-VDN_banner_1280x720.png