Jsme všude na jihu Čech.

V jižních Čechách vzniká datové centrum za 40,8 milionu Kč

České Budějovice 12. listopadu (ČTK) – Data pro malé a střední podniky v jižních Čechách by mělo pomoci rychle vyhodnocovat nové mezinárodní Big Data centrum Východní Bavorsko – Jižní Čechy. Rozpočet projektu je 1,6 milionu eur (asi 40,8 milionu Kč), je financován z programu přeshraniční spolupráce. Pilotně se do něj zapojí čtyři firmy, z každé země dvě. V roce 2020 již bude datové centrum schopné nabízet služby komerčně. ČTK to řekl manažer projektu Petr Rejnek z Jihočeské hospodářské komory.

Datové centrum zapojí malé a střední podniky z obou regionů do výzkumu a inovací. „Je vytvářena služba, kdy Technologické centrum v Písku disponuje velkým výpočetním výkonem, jsou schopni poskytnout velké zpracování dat. Němečtí analytičtí a datoví odborníci z Technologického centra Grafenau umí ten velký objem dat interpretovat a vizualizovat,“ řekl Rejnek.

Součástí centra bude demonstrační laboratoř, kde si zájemce chytré technologie vyzkouší. Na malé a střední firmy cílí projekt proto, že si na rozdíl od velkých nemohou takovou investici dovolit. „Big Data Centrum umožní malým a středním podnikům přístup k technologiím, které dokážou například testovat konkrétní aplikace, vyhodnocovat a interpretovat data významná pro rozvoj podnikání či přizpůsobovat obchodní modely vývoji na trhu,“ uvedl manažer projektu z Technologického centra Písek Jakub Švojgr.

Podle Rejnka se high-tech technologie vyvíjejí tak rychle, že se malé firmy neumí změnám pružně přizpůsobovat. Mohou tak ztrácet výhody na trhu, proto jim je třeba pomoci. Nové centrum zpracuje data přímo z provozu firem, umožní jim tak lépe reagovat na rychle se rozvíjející trh.

„Každý podnik generuje data o svých zákaznících, se kterými lze následně pracovat, vyhodnocovat je. Podnik potřebuje mít data online, podobně jako když se ve velkých městech umístí senzory, které hlídají kvalitu ovzduší, tak řídící středisko potřebuje mít ta data okamžitě,“ uvedl Rejnek.

Big Data se zprvu využívala u výzkumných institucí a v marketingu. Průkopníky se staly firmy Google, eBay nebo Amazon. Zjišťují tak, jak co nejlépe provést uživatele svými weby, aby stoupla výtěžnost z klikání.

vkc kš

Reklama 1

  • reklama-tv-hcp.png

Reklama 2

  • logo-vykov-vertical-1.jpg

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3

  • Web-TV-jéčko-VDN_banner_1280x720.png