Projekt s názvem Přínos kohezní politiky EU pro rozvoj Jihočeského kraje je realizován s finanční podporou EU.

Jsme všude na jihu Čech.

Nový pořad na Jéčku!

Jaké projekty v jihočeském kraji byly financovány Evropskou unií? Jaký je jejich přínos a jak z nich benefitují občané? Zapojte se i Vy do nového interaktivního pořadu o Evropských dotacích a buďte v obraze!


Stránka pořadu

V jižních Čechách bude stávkovat několik set řidičů autobusů

České Budějovice (ČTK) – Několik stovek jihočeských řidičů ze společností GW Trans (dříve ČSAD Jihotrans) i ČSAD Autobusy České Budějovice se ve čtvrtek 6. dubna připojí ke stávce, která má podpořit jejich požadavky na zvýšení mezd. ČTK to řekli zástupci dopravců a odboráři. Jihočeský kraj zatím nemá o stávce oficiální informace, jen dílčí písemná sdělení od dopravců, řekl ČTK náměstek hejtmana Jan Kubík (ANO). Když bude mít stávka v jižních Čechách předpokládaný rozsah, kraj podle něj nedokáže zajistit náhradní autobusovou dopravu.

„Zatím máme informaci, že závodní výbor schválil stávku, dotkne se to asi 150 řidičů. Náhradní dopravu nejsme schopni zajistit. Dnes máme jednání s odborovou organizací,“ řekl ČTK generální ředitel GW Trans Robert Krigar.

Kolem 200 řidičů se ke stávce přidá v ČSAD Autobusy České Budějovice. Předseda tamní odborové organizace v pondělí vedení společnosti informoval, že se ke stávce připojí linkoví řidiči.

Ředitel ČSAD Autobusy České Budějovice Vladimír Homola ČTK řekl, že stávka se netýká řidičů MHD, kde jsou mzdy vyřešené, a nepravidelné dopravy, kdy sazbu platí kompletně včetně mzdy objednavatel autobusu. „Doteď nemáme ujednaný smluvní vztah s Jihočeským krajem. Mzdy jsou pro nás 25 milionů korun za rok a my dnes nemůžeme říct řidičům: ‚nestávkujte, my to nějak domluvíme‘, když jsme nebyli schopni to domluvit do dubna. Zatím jsou jenom přislíbené podmínky ze zastupitelstva, a to ještě ovlivněné odborem dopravy, který řidičům peníze přiznat úplně nechce, hledá způsob, jak jim je nedat v plné výši. Sami jsme z toho rozpačití, nevíme, jak to kolegové z odboru dopravy myslí,“ řekl Homola.

Předseda odborů ČSAD Autobusy České Budějovice František Bína ČTK řekl, že stávka se dotkne 150 řidičů společnosti. „Připojíme se k celorepublikové stávce, budeme stát,“ řekl.

Ve firmě Comett Plus Tábor se bude o stávce jednat dnes. Podle jednatele Zdeňka Tučka zatím nechávají odboráři na řidičích, jak se k situaci postaví. „V tuhle chvíli je to silně nepřehledné,“ řekl ČTK Tuček.

Náměstek hejtmana Kubík řekl, že řidiči dvou společností, kteří zřejmě chtějí stávkovat, zajišťují asi 70 procent dopravní obslužnosti v kraji. „Můžeme posílit vlakové spoje, navýšit jejich kapacitu na páteřních linkách, ale bohužel v tomto rozsahu není v našich silách ani v silách ostatních dopravců, kteří stávkovat nebudou, zajistit dopravní obslužnost. Život v regionu by to omezilo zásadně,“ řekl ČTK Kubík.

Odboráři kritizují přístup některých krajů k vládnímu nařízení o zvýšení nejnižší mzdy pro šoféry autobusů. Vláda stanovila minimální mzdu na 98,10 Kč za hodinu jízdy a na 88 korun za hodinu čekání. Řidiči by takto měli být placeni od ledna, dřívější minimální hodinová mzda byla 71,60 Kč. Nově byl zaveden příplatek 6,60 Kč za hodinu za náročné pracovní prostředí. Podle odborů dostali řidiči v některých krajích přidáno méně, než očekávali. Stále ale není jasné, v jakém rozsahu celostátně oznámená stávka bude. K pondělku účast avizovali kromě jihočeských také řidiči ve Zlínském, Jihomoravském a Ústeckém kraji. Zlínští ji ale dnes odvolali.

Ilustrační snímek. Foto: elogistika.info

 

Pavel Kroupa

Všechny příspěvky

Reklama 1

  • reklama-tv-hcp.png

Reklama 2

  • logo-vykov-vertical-1.jpg

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3

  • Web-TV-jéčko-VDN_banner_1280x720.png