Projekt s názvem Přínos kohezní politiky EU pro rozvoj Jihočeského kraje je realizován s finanční podporou EU.

Jsme všude na jihu Čech.

Nový pořad na Jéčku!

Jaké projekty v jihočeském kraji byly financovány Evropskou unií? Jaký je jejich přínos a jak z nich benefitují občané? Zapojte se i Vy do nového interaktivního pořadu o Evropských dotacích a buďte v obraze!


Stránka pořadu

Studie: Doprava v Č.Krumlově naroste v sezoně o 15 procent

Český Krumlov 23. listopadu (ČTK) – V turistické sezoně vzroste v Českém Krumlově automobilová doprava o 15 procent. Ulicí Pod Kamenem v centru projede až 24.500 aut denně. Vyplývá to ze studie firmy NDCon, kterou dnes vzali na vědomí zastupitelé. Jako návrhy, jak situaci řešit, zmínil zástupce firmy například světelnou závoru, která by regulovala vjezd aut do města, či možnost přestavět dvě hlavní kruhové křižovatky na světelné.

Pro to, aby se studie, která obsahuje 74 opatření, vzala na vědomí, hlasovalo 17 z 19 přítomných zastupitelů. Vedení města, ve kterém žije 13.000 lidí, se po Novém roce sejde se zástupci Ředitelství silnic a dálnic a kraje, předá jim dopravní koncepci a požádá o pomoc.

„Doprava je dnes neuralgický problém Krumlova, z hlediska dopravy nás berou jako pětatřicetitisícové město. Mysleli jsme, že tam bude obrovský vliv turismu, ale nárůst ve špičce dělá jenom 15 procent, není to nic tak nic hrozného,“ řekl dnes ČTK místostarosta Josef Hermann (KDU-ČSL). Tranzit tvoří v sezoně 12 procent.

Za základ problému označil vnitřní dopravu. Velký je provoz do Českých Budějovic za prací, nákupní zóny jsou v jednom místě, hodně aut projíždí městem i po konci pracovní doby podniků v průmyslové zóně. „Jsou to nasčítané věci, které dělají veliký problém,“ řekl Hermann. Za posledních deset let vzrostla automobilová doprava ve městě zhruba o 50 procent.

Studie, kterou představil Jan Kašík z firmy NDCon, navrhuje postup v dalších 20 letech. Na 13.100 obyvatel připadá 40.800 cest autem denně. „Extrémní úsek je propojení Porákova mostu a Domoradické, na malém prostoru se kumuluje obrovské množství problémů (…),“ řekl Kašík.

Zmínil i možná řešení, například obě kruhové křižovatky přebudovat na světelné či zřídit u vjezdu do města od Českých Budějovic světelnou závoru, podobně jako u dálničních tunelů v Rakousku. „Závora prostě ve špičkách nepustí nahoře v Domoradicích auta dál, aby se Krumlov vstřebal a nebyl vevnitř totálně ochromený, což je ale problém, že se to přesune dál do Přísečné nebo jinam,“ řekl Hermann.

V sezoně by mohli řidiči jezdit z Budějovic i přes Kaplici, což se podle místostarosty osvědčilo loni při akci Rio Lipno. I když přilákala čtvrt milionu návštěvníků, město nezaznamenalo větší potíže.

Podle studie by mohly být informace o dopravě v Krumlově již na D3, mohl by vzniknout i navigační systém na příjezdu od Kájova nebo se zprůjezdnit silnice Srní – průmyslová zóna. K dalším možnostem se řadí stavba nových silnic, nového mostu přes Vltavu i nových parkovacích míst dál od města.

Podle studie 41 procent domácností v Krumlově nemá kolo, auto vlastní 78 procent domácností. Autoři mezi 6:00 a 18:00 zaznamenali 1147 vjezdů do pěší zóny. Zastupitelé probírali i možnost dát k jejím vjezdům sloupky a pustit dovnitř přes den jen ty, kteří tam bydlí.

Václav Koblenc kš

Reklama 1

  • reklama-tv-hcp.png

Reklama 2

  • logo-vykov-vertical-1.jpg

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3

  • Web-TV-jéčko-VDN_banner_1280x720.png