Projekt s názvem Přínos kohezní politiky EU pro rozvoj Jihočeského kraje je realizován s finanční podporou EU.

Jsme všude na jihu Čech.

Nový pořad na Jéčku!

Jaké projekty v Jihočeském kraji byly financovány Evropskou unií? Jaký je jejich přínos a jak z nich benefitují občané? Zapojte se i Vy do nového interaktivního pořadu o Evropských dotacích a buďte v obraze!


Stránka pořadu

Strakonický pivovar má aktuálně nejlepší výsledky od roku 2006

O čtyři procenta vyšší výstav má v meziročním srovnání strakonický pivovar Dudák. Ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku tu uvařili více piva po dlouhých 12 letech. K výborným výsledkům výrazně pomohl zvýšený export, větší prodej lahvového piva v supermarketech a úspěch značkových restaurací tzv. Dudákoven.

Strakonický pivovar DUDÁK má v porovnání se stejným obdobím loňského roku o čtyři procenta vyšší výstav. Dušan Krankus – sládek posledního pivovaru v České republice, který patří a provozuje ho město, uvařil o zhruba 1600 hektolitrů piva více, než v roce 2017. „Samozřejmě nám přálo výjimečně hezké počasí, stejně jako všem ostatním pivovarům. Zároveň se nám ale daří i v exportu a mnohem více se naše pivo prodává na Moravě,“ uvádí Dušan Krankus. Ten je od začátku září i ředitelem pivovaru, který má veškeré portfolio svých piv v nepasterizované kvalitě.

Z pohledu pivovaru se jedná o výjimečné skóre, protože výstav pivovaru dlouhodobě klesal. „Naposledy měl pivovar srovnatelný nárůst v roce 2006,“ uvedl ředitel. Ten si pochvaluje, že narostl prodej jak lahvového, tak i sudového piva. Nárůst u obou byl podobný. Nárůst prodeje sudového piva je ve srovnání s lahvovým vyšší v poměru 6:4.

Po dlouhých letech se také zvedlo množství piva, které se ze Strakonic exportuje. „Jsme tomu velice rádi, že jsme začali vozit pivo na Ukrajinu, do Portugalska a do Itálie. Nyní intenzivně jednáme o dalším vývozu piva do Ruska,“ prozrazuje Krankus. O 20 procent více piva než loni, se prodá na Moravě, zejména v jižní části, kde má pivovar nový velkoobchod. Za zvýšeným prodejem piva stojí také nové umístění strakonického piva v nabídce různých supermarketů.

Oproti loňskému roku se prodej strakonického piva prodávaných v supermaketech zvedl zhruba o 130 procent. „Daří se nám zejména v regionálních pobočkách sítě Penny Market, kde nárůst činí více než trojnásobek,“ uvedl obchodní ředitel pivovaru Martin Man. Výborně se pivo prodává také v nové prodejně, kterou pivovar slavnostně otevřel v červnu tohoto roku. Po čtyřech měsících narostl prodej o více než 12 procent ve srovnání s dobou, kdy se tu pivo prodávalo v dřevěném provizorním stánku. „Máme z toho zatím velice dobré pocity, avšak srovnávací období je zatím poměrně krátké. Musíme počkat na delší dobu,“ uvedl Man.

Zvýšil se zde prodej zejména dárkových balení, například kartónů s láhvemi a skleničkou, dobře se prodávají i kartony s pivem Klostermann apod. Pivovarští dále uvažují i o dalších prodejnách, snaží se vytipovat vhodné prostory s možností dobrého zaparkování s ochotným personálem, za přiměřený pronájem.

Radost vedení strakonického pivovaru dělá především projekt designových restaurací, tzv. Dudákoven. Před létem se otevřela Dudákovna Na Ostrově, která stojí v Písku u Otavy nedaleko zimního stadionu. I když obecně spotřeba sudového piva klesá, a pravděpodobně tomu tak bude i v dalších měsících, tak v Dudákovnách jde o opak. „Dudákovna v Písku má pro nás velký význam. V tomto královském městě se totiž pivovaru Dudák nikdy nijak zvlášť nedařilo. Obecně se ale Dudákovnám velmi daří. Mají zajímavý design, vytvořený naším architektem a lidé oceňují především příjemné prostředí a poctivé nepasterizované pivo. A tak si cestu do našich Dudákoven najdou kromě štamgastů i celé rodiny, ženy, mladí a starší lidé,“ popisuje ředitel Krankus. Obchodní oddělení pivovaru pracuje na tom, aby jejich počet narůstal. „Jsou naše vlajkové lodě. Není to ale rozhodně levná záležitost a tak pivovar musí velmi pečlivě zvažovat výběr vhodného partnera. Prozatím spolupráce se všemi Dudákovnami funguje na výbornou,“ doplnil ředitel.

Naopak již asi nevyjde záměr stáčet strakonické pivo do plechovek. Podle Krankuse se jedná o velice obtížný a nákladný záměr pro pivovar, který nemá vlastní výrobní linku. „V dnešní obrovské konkurenci, která pronikla i do segmentu plechovkového piva, bychom nebyli schopni konkurovat především cenou,“ vysvětlil.

Všechny dobré zprávy nasvědčují tomu, že pivovar prožije příští rok, kdy slaví významné výročí od svého vzniku, ve výborné pohodě. „Slavíme 370 let od založení pivovaru. Pokud vše půjde jak má, chystáme se připravit nějaký zajímavý program pro lidi z celých Strakonic. Výročí bychom měli oslavit jako město společně a kde jinde než v pivovaru, který patří celému městu,“ uzavírá Dušan Krankus s tím, že rád přivítá jakékoliv podněty a nápady, které by program obohatily.

Jéčko Man

Všechny příspěvky

Reklama 1

Reklama 2

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3