Projekt s názvem Přínos kohezní politiky EU pro rozvoj Jihočeského kraje je realizován s finanční podporou EU.

Jsme všude na jihu Čech.

Nový pořad na Jéčku!

Jaké projekty v jihočeském kraji byly financovány Evropskou unií? Jaký je jejich přínos a jak z nich benefitují občané? Zapojte se i Vy do nového interaktivního pořadu o Evropských dotacích a buďte v obraze!


Stránka pořadu

Slavnostní otevření nově zrekonstruované koleje K1

Generální rekonstrukce budovy koleje K1 v kampusu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, která probíhala od července loňského roku, je hotová. V úterý 18. září v 10 hodin proběhne slavnostní otevření .

Zásadní změnou je buňkový systém, který vychází z enormního zájmu o jednolůžkové pokoje. Zatímco dříve měla K1 všechny pokoje dvoulůžkové a vybavené pouze umyvadlem, nyní se studenti dočkají buňkového uspořádání s vlastní toaletou, sprchou, ledničkou a kuchyňským koutem včetně vařiče a dřezu. „Všechny pokoje navíc získali nový nábytek. Na každém patře je osmnáct jednolůžkových pokojů a čtyři dvoulůžkové. Celková kapacita lůžek se tak ze 440 lůžek snížila na 260,“ vysvětluje ředitel kolejí a menz Ivan Hájek.

Společně s otevřením K1 dojde i ke spuštění nových webových stránek Kolejí a menz JU (kam.jcu.cz). Po mnoha letech sice došlo k drobnému navýšení ceny za ubytování, ale v ceně kolejného už nemusejí ubytovaní zvlášť připočítávat poplatky za připojení k internetu nebo za používání elektrických spotřebičů. „Zároveň s tím mohou zájemci hradit kolejné platební kartou přímo na koleji,“ doplňuje ředitel Hájek.

Studenti mohou vybírat ze dvou možností ubytování. První zahrnuje pokoje s vlastním sociálním zařízením na kolejích K1, K4 a K5, levnější pak jsou koleje K2 a K3 se společným sociálním zařízením. Cenová nabídka je tak mnohem přehlednější než dříve.

Rekonstrukce K1 v celkové výši necelých 50 milionů korun byla hrazena z vlastních zdrojů. Nyní by měla přijít na řadu rekonstrukce koleje K4. Ta je sice mladší než její tři „kolegyně“, ale úpravy z nich potřebuje nejvíc. „Budova K4 není zateplená, má ještě stará okna a veškeré rozvody. Tato rekonstrukce už by měla být z větší části hrazena z dotačního programu,“ vysvětluje ředitel kolejí a menz Ivan Hájek.

Tisková zpráva

Jéčko Man

Všechny příspěvky

Reklama 1

Reklama 2

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3