Projekt s názvem Přínos kohezní politiky EU pro rozvoj Jihočeského kraje je realizován s finanční podporou EU.

Jsme všude na jihu Čech.

Nový pořad na Jéčku!

Jaké projekty v jihočeském kraji byly financovány Evropskou unií? Jaký je jejich přínos a jak z nich benefitují občané? Zapojte se i Vy do nového interaktivního pořadu o Evropských dotacích a buďte v obraze!


Stránka pořadu

Samson se s Pitem zapojí do projektu „opilých brýlí“

České Budějovice 26. února (ČTK) – Pivovar Samson z Českých Budějovic se chce s nealkoholickým pivem Pito zapojit do projektu Českého svazu pivovarů a sladoven Řídím, piju nealko pivo. Zvažuje, že využije takzvané opilé brýle, které simulují řidičům opilost. Pivovar loni uvařil 7000 hektolitrů Pita, letos chce jeho výstav zvýšit v řádu procent. ČTK to řekl ředitel pivovaru Samson Daniel Dřevikovský.

Pito se zde vaří od 70. let 20. století, kdy v Československu vzrostl počet aut. Jde o první československé nealkoholické pivo. „Jako členové Českého svazu pivovarů a sladoven chceme podpořit jejich projekt Řídím, piju nealko pivo. Uvažujeme o využití jejich ‚opilých brýlí‘, které simulují pocity a stav po požití alkoholu. Cílem je přesvědčit řidiče o nevhodnosti alkoholu za volantem,“ řekl ředitel.

Pito se prodává jen v ČR. V jižních Čechách má oproti jiným krajům silnější pozici. Samson stáčí Pito v rakouském pivovaru Egger, kam ho vozí v cisternách. Více než 95 procent loňského výstavu Pita stočil pivovar do lahví. Co do surovin si Dřevikovský myslí, že dosáhli vrcholu. „Vaříme Pito z vynikající vody z artézského vrtu hlubokého 274 metrů, používáme vybraný žatecký chmel a nejkvalitnější český slad,“ řekl ředitel.

Příběh Pita je spojený s nárůstem počtu osobních aut v Československu začátkem 70. let. Pivovarníci kvůli tomu dostali za úkol vyrobit nealkoholické pivo. Experti z Jihočeských pivovarů v Českých Budějovicích vyvinuli nápoj Pito, který je zkratkou ze slov pivo a auto.

„Od počátku existence se Pito vyrábí v Pivovaru Samson metodou řízeného kvašení, kdy vzniká zanedbatelné množství alkoholu. V posledních letech se Pitu daří opět více pronikat do českých domácností a restaurací, čímž roste jeho obliba,“ řekl ČTK mediální zástupce pivovaru Pavel Orálek.

Pivovar Samson loni meziročně zvýšil tržby o 6,3 procenta na 89,1 milionu korun. Výstav v loňském roce vzrostl z 82.800 hektolitrů na 88.000 hektolitrů. Prodej piva se zvýšil především v Česku, kde Samson zaznamenal meziroční nárůst o 25 procent. Pivovar, jenž zaměstnává 71 lidí, patří do brazilsko-belgické skupiny AB InBev, která do něj od roku 2014 investovala zhruba 400 milionů korun.

vkc kš

Reklama 1

  • reklama-tv-hcp.png

Reklama 2

  • logo-vykov-vertical-1.jpg

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3

  • Web-TV-jéčko-VDN_banner_1280x720.png