Projekt s názvem Přínos kohezní politiky EU pro rozvoj Jihočeského kraje je realizován s finanční podporou EU.

Jsme všude na jihu Čech.

Nový pořad na Jéčku!

Jaké projekty v jihočeském kraji byly financovány Evropskou unií? Jaký je jejich přínos a jak z nich benefitují občané? Zapojte se i Vy do nového interaktivního pořadu o Evropských dotacích a buďte v obraze!


Stránka pořadu

Příjem z rekreačního poplatku stoupl na jihu Čech na 37,5 milionu

České Budějovice 16. července (ČTK) – Příjem z rekreačního a lázeňského poplatku v Jihočeském kraji se loni meziročně zvýšil o 11,6 procenta na 37,5 milionu korun. Příjmy z ubytovacího poplatku stouply o 1,5 milionu na 16 milionů korun. Padesát procent nárůstu poplatků kraje zaznamenala turistická destinace Českobudějovicko – Hlubocko, kde byl rekordní výběr ubytovacích poplatků a nejvyšší návštěvnost na sociálních sítích v rámci jihočeských destinací. ČTK to dnes řekl Tomáš Polanský z destinace Českobudějovicko – Hlubocko. V Jihočeském kraji se loni ubytovalo 1,57 milionu turistů, což je přibližně o 120.000 více než v roce 2016.

Projekt destinačních společností spustila před dvěma lety Jihočeská centrála cestovního ruchu. Podle Polanského loni přinesly přímé poplatky do městských pokladen téměř dvojnásobek oproti minulému roku. V destinaci Českobudějovicko – Hlubocko vzrostla vybraná částka za ubytovací poplatek meziročně o 33 procent na 2,67 milionu Kč a příjem z rekreačního a lázeňského poplatku stoupl o 74 procent na čtyři miliony korun.

„Pokud vezmeme v úvahu, že se v Jihočeském kraji vybralo loni na rekreačních poplatcích o čtyři miliony více, tak nás těší, že právě naše destinace zaznamenala loni 50 procent nárůstu celého kraje,“ řekl předseda destinačního managementu David Šťastný.

Destinace si určila pětiletý plán cílů a už nyní většinu ukazatelů překonala o desítky procent. Mezi hodnotící kritéria patří především ubytovací a rekreační poplatky, rozpočet oblastí a vytíženost ubytování. Součástí je i počet kulturních akcí a událostí. Větší dosah zajišťují také sociální sítě. Destinace Českobudějovicko – Hlubocko patří podle Šťastného k nejvíce rostoucím oblastem v online prezentaci, její propagaci loni zaznamenalo na facebooku přes 11 milionů lidí.

Z ubytovacích zařízení měl například hotel Zvon na českobudějovickém náměstí Přemysla Otakara II. loni průměrnou roční vytíženost 94,1 procenta. „Je vidět, že celá oblast Budějovicka se začíná prosazovat v online světě cestovního ruchu a dostávat se do podvědomí turistů, což je vidět nejen v obsazenosti hotelů, ale také ve výběru ubytovacích a rekreačních poplatků,“ uvedl ředitel hotelu Zvon Petr Šalda.

Václav Koblenc ktp

Jéčko Man

Všechny příspěvky

Reklama 1

Reklama 2

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3