Jsme všude na jihu Čech.

Koh-i-noor holding měl loni tržby čtyři miliardy, vyšší o 15 pct

České Budějovice 13. listopadu (ČTK) – Koh-i-noor holding měl loni konsolidované tržby 4,02 miliardy korun, meziročně stouply o 15 procent. Konsolidovaný zisk EBITDA (před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace) činil loni 695 milionů Kč, vzrostl o 175 milionů Kč. ČTK to řekl místopředseda představenstva společnosti Koh-i-noor Hardmuth Vlastislav Bříza. Holding příští rok investuje 100 až 200 milionů Kč, zatím má schváleno 110 milionů. Meziročně proinvestuje o 20 až 30 procent více, peníze dá hlavně do automatizace a modernizace výroby.

Letošní tržby holdingu budou podle Břízy zase mírně vyšší. „Jsme spokojeni. Trend je takový, jaký jsme si nastavili. Čísla za rok 2017 teď ovlivní velké mzdové nárůsty, které nejsme schopni vykompenzovat růstem produktivity ani navyšováním cen, tam dojde k výkyvu. Tržby jsme před deseti lety začínali na jedné miliardě, dnes jsme na čtyřech miliardách, opravdu nestagnujeme, jdeme cestou rozvoje, expanze,“ řekl Bříza.

Holding, kam patří firmy ze zdravotnictví, energetiky, spotřebního průmyslu, strojírenství a hotely, chystá letos akvizici ve strojírenství. Peníze reinvestuje, do akvizic i obnovy strojů. „Teď se na to soustředíme, protože vidíme, že lidská síla je a bude do budoucna problém. Letos jsme schválili nastartování procesu automatizace a v následujících letech do něj půjdou vyšší stovky milionů korun,“ řekl Bříza.

Firma Koh-i-noor Hardmuth letos otevřela přes deset nových prodejen, dohromady jich je okolo stovky. Otevřela „vlajkovou prodejnu“ v pražské Vodičkově ulici, kde loni koupila nebytovou část budovy Myšák Gallery. „Díky vlastním prodejnám jsme najednou schopni pracovat s tou obrovskou marží, kterou si spolkne mezičlánek, což je obrovská výhoda,“ řekl Bříza.

Koh-i-noor roste také v Rusku, kde bude mít do jara příštího roku 20 prodejen, z toho 13 je již otevřených. Za úspěch v Rusku vděčí firma značce. „Kdokoli tam řekne slovo tužka nebo kalendář, tak automaticky tužka rovná se Koh-i-noor, tam je to Mercedes, i cenově, každý touží psát Koh-i-noorem, ta značka je tam obrovsky silná,“ řekl Bříza.

V ČR je podle něj Koh-i-noor z hlediska reputace škodovkou, kvalitní, vynikající produkt za rozumnou cenu. „V Americe jsme dokonce bentley, (…) je to tam vžité jako luxusní, špičkový brand. Naší versatilkou kreslil nejznámější americký architekt Frank Lloyd Wright,“ řekl Bříza.

Firma nabízí letos několik novinek. Doplnila kolekci versatilek o další tvary, rozšířila i barevné odstíny u vodových barev anilinek. „Vedle současných 24 odstínů budou zákazníci nově moci zakoupit až sadu o 48 brilantních vodových barvách,“ řekl ČTK řekl manažer marketingu Lukáš Dušek. Na 48 odstínů inovovala firma i rozsah barevnice uměleckých tuší.

Koh-i-noor holding zaměstnává 2400 lidí, má desítky výrobních závodů v ČR, Bulharsku a Rusku.

vkc hj

Reklama 1

  • reklama-tv-hcp.png

Reklama 2

  • logo-vykov-vertical-1.jpg

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3

  • Web-TV-jéčko-VDN_banner_1280x720.png