Projekt s názvem Přínos kohezní politiky EU pro rozvoj Jihočeského kraje je realizován s finanční podporou EU.

Jsme všude na jihu Čech.

Nový pořad na Jéčku!

Jaké projekty v Jihočeském kraji byly financovány Evropskou unií? Jaký je jejich přínos a jak z nich benefitují občané? Zapojte se i Vy do nového interaktivního pořadu o Evropských dotacích a buďte v obraze!


Stránka pořadu

Jihočeské vysoké školy neplánují zásadní změny počtu studentů

České Budějovice (ČTK) – Žádné zásadní změny v počtu přijatých studentů neplánují veřejné jihočeské vysoké školy pro příští akademický rok. Podle nich za tím stojí i strategie ministerstva školství. Navíc počet studentů ovlivní i způsob financování vysokých škol, jehož metodika se od roku 2018 bude zřejmě měnit. Vyplývá to z ankety ČTK.

„Trend poklesu počtu studentů v dřívějších letech nebyl způsobován jen demografickou křivkou, ale výrazně také strategií ministerstva školství. Pokud se metodika nezmění výrazně oproti předchozímu, počítáme se srovnatelným počtem studentů jako v aktuálním akademickém roce,“ řekla za Jihočeskou univerzitu (JČU) její mluvčí Dagmar Dvořáková.

Podobně se zřejmě bude vyvíjet situace na českobudějovické Vysoké škole technické a ekonomické (VŠTE). „Ministerstvo školství chce spíše snížit počet vysokoškolských studentů v Česku, a proto není ani prostor pro jednání o přidělení většího počtu studijních míst,“ uvedl rektor VŠTE Marek Vochozka.

Jihočeskou univerzitu momentálně navštěvuje přibližně 10.500 studentů. V minulosti byl jejich počet až o 1000 osob vyšší. Na VŠTE studuje v prezenční a kombinované formě 4400 studentů.

Jihočeská univerzita zatím nepočítá s tím, že by od akademického roku 2017/2018 měnila počet studijních oborů. Momentálně jich nabízí 228.

„Nabídka je stabilizovaná. Vzhledem k přechodu na nový systém akreditací studijních programů v Česku aktuálně ani nové akreditace neprobíhají,“ uvedla Dvořáková.

Vochozka nevyloučil, že by nabídku studijních oborů VŠTE mohla rozšířit. „Případné nové akreditace jsou vázané i na to, jak budeme úspěšní při získávání peněz z evropských fondů, sociálního a rozvojového. I na tom záleží, jak rychle se nám podaří nové obory, které plánujeme, uvést do života. V této chvíli jde hlavně o oborové didaktiky v magisterské formě a také znalectví a oceňování,“ uvedl.

Ilustrační snímek. Foto: keywordsuggest.org

 

Pavel Kroupa

Všechny příspěvky

Reklama 1

Reklama 2

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3