Projekt s názvem Přínos kohezní politiky EU pro rozvoj Jihočeského kraje je realizován s finanční podporou EU.

Jsme všude na jihu Čech.

Nový pořad na Jéčku!

Jaké projekty v Jihočeském kraji byly financovány Evropskou unií? Jaký je jejich přínos a jak z nich benefitují občané? Zapojte se i Vy do nového interaktivního pořadu o Evropských dotacích a buďte v obraze!


Stránka pořadu

Firmám v jihočeské Kaplici a okolí chybí 600 zaměstnanců

České Budějovice 6. února (ČTK) – Nová českobudějovická agentura Seven Agency pomáhá firmám v jižních Čechách zlepšovat firemní kulturu a komunikaci. Nejvíc zakázek má pro společnost Engel strojírenská v Kaplici na Českokrumlovsku, která na jaře otevře novou halu a potřebovala přijmout téměř 200 lidí, což se i díky agentuře povedlo. V Kaplici a okolí, kde žije kolem 10.000 lidí, chybí firmám 600 zaměstnanců. ČTK to dnes řekl zakladatel Seven Agency David Kovařík.

Agentura se šesti zaměstnanci pracuje i pro českobudějovické firmy Bosch a Viscofan CZ, Linde pohony Český Krumlov, GPN strojírna Trhové Sviny, Eaton v Suchdole nad Lužnicí či pro energetickou společnost Unicapital Distribuce z Budějovic. Seven Agency vydává i firemní magazíny.

„Firmu neprodává značka nebo hospodářský výsledek, ale zaměstnanci, na to firmy zapomínají. Kolik toho vyrobí, to lidi nezajímá. Zajímá je, jestli budou mít dobré peníze – ale to dnes skoro všichni mají – a jestli se budou v té firmě cítit dobře, jestli budou zajímavé benefity, dobrý kolektiv, jestli na ně šéf nebude řvát,“ řekl Kovařík.

Za základ kvalitní firmy považuje dobře informovaného zaměstnance, což se podle něj strojírenským firmám nedaří. „Stačí vzít si modrou vestu, dojít k ponkům a zjistíte, že to nedělají dobře. Zaměstnankyně Engelu, která tam pracuje čtyři roky, nevěděla, co vyrábí: věděla, že dává do elektroskříně kabely, ale nevěděla už, že je to součástí stroje, který se jmenuje vstřikolis (stroj na vstřikování plastů) a že Engel je největší výrobce vstřikolisů na světě. Jak má být člověk pyšný na svoji firmu, když neví základní věci. Neví je proto, že ho to nezajímá, a my musíme najít kanály, aby se to ten člověk chtěl dozvědět,“ řekl Kovařík.

Ve firmách vázne i komunikace, dělníka často místo mistra úkoluje mistrův nadřízený, což je podle Kovaříka špatně. Úspěšnost na Kaplicku a to, jak firmu Engel vnímají noví zaměstnanci, si agentura loni nechala změřit dotazníkovým průzkumem u 100 lidí z Kaplice a okolních obcí.

„Vnímaní značky Engel se v regionu za dva roky významně zlepšilo, nechali jsme se známkovat jako ve škole a Engel měl dvojku. Víc jak polovina zájemců o práci řekla, že jim to doporučil známý nebo někdo blízký, což je pro nás velmi dobré vyhodnocení,“ řekl Kovařík. Agentura mapuje dění ve firmách, snaží se také zužitkovat efekt firemních večírků či grilování.

Firmy, jimž nyní kvůli nízké nezaměstnanosti schází pracovníci, staví více na firemní kultuře – platy jsou u velkých společností v Kaplici a okolí podobné. Motivační programy, v nichž za získání nového pracovníka dostane zaměstnanec odměnu, mají na jihu Čech firmy Silon z Plané nad Lužnicí, RM Gastro z Veselí nad Lužnicí či Viscofan.

vkc kš

Reklama 1

Reklama 2

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3