Projekt s názvem Přínos kohezní politiky EU pro rozvoj Jihočeského kraje je realizován s finanční podporou EU.

Jsme všude na jihu Čech.

Nový pořad na Jéčku!

Jaké projekty v jihočeském kraji byly financovány Evropskou unií? Jaký je jejich přínos a jak z nich benefitují občané? Zapojte se i Vy do nového interaktivního pořadu o Evropských dotacích a buďte v obraze!


Stránka pořadu

Č. Budějovice plánují tunel pod nádražím až za 1,5 mld Kč

České Budějovice 17. dubna (ČTK) – Město České Budějovice chystá stavbu tunelu pod nádražím, odhad nákladů je miliarda až 1,5 miliardy korun. Podjezd chce město zprovoznit zároveň s dálničním obchvatem, který by měl být hotový v roce 2021. Novinářům to dnes řekli zástupci radnice. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký ČTK řekl, že obchvat Českých Budějovic by se měl začít stavět na podzim. ŘSD zkraje roku vypsalo druhé kolo výběrové řízení, stavba za 12,8 miliardy Kč bude součástí dálnice D3.

Tunel bude 200 metrů dlouhý, vznikne dvouúrovňová křižovatka ulic Nádražní a Průmyslová, stavba by měla začít zkraje roku 2020. Náklady na územní řízení odhadl náměstek primátora František Konečný (ANO) na deset milionů Kč. Stavbu bude podle něj muset zaplatit Státní fond dopravní infrastruktury. Město má zpracovanou studii, v nejbližších týdnech vypíše výběrové řízení na zpracování projektové dokumentace pro územní řízení.

„Tunel pod nádražím je velice důležitý z hlediska příjezdu dálničního přivaděče do centra města,“ řekl ČTK Konečný. Od D3 lze ze čtvrti Suché Vrbné projet do centra jen pod viaduktem, který je nyní dopravně velmi zatížený, a po dokončení dálničního obchvatu by byly ještě větší dopravní zácpy. Stavba, jak řekl Konečný, přinese velká dopravní omezení: kvůli tomu, že křižovatka bude dvouúrovňová, zahrnou práce i rozsáhlé výkopy.

Spodní úroveň křižovatky obsáhne i rampy, po nichž se bude vjíždět do tunelu, v němž budou čtyři pruhy. Tunel vyústí v místě nynější křižovatky u sběrného dvora, který zanikne, město pro něj bude hledat nové místo.

Podle Konečného se musí tunel zprovoznit společně s dálničním obchvatem. Nyní běží druhé kolo výběrového řízení na stavbu obchvatu. Jde o úseky Úsilné – Hodějovice dlouhý 7,1 kilometru a úsek Hodějovice – Dolní Třebonín dlouhý 12,5 kilometru. Uchazečů je 15 na každý úsek, ve velké míře jsou ze zahraničí. „Počítáme s tím, že bychom na podzim mohli stavbu zahájit,“ řekl Studecký. Obchvat by měl být hotový do roku 2021.

Václav Koblenc dr

Reklama 1

  • reklama-tv-hcp.png

Reklama 2

  • logo-vykov-vertical-1.jpg

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3

  • Web-TV-jéčko-VDN_banner_1280x720.png