Jsme všude na jihu Čech.

G-Car České Budějovice

Budějovická teplárna loni prodala rekordní množství energie

České Budějovice – Rekordní množství 1573 TJ tepla prodala v loňském roce Teplárna České Budějovice. Je to nejvíc energie za poslední tři roky. Na zvýšené poptávce měly podíl hlavně chladné měsíce na konci roku, kdy prodej tepla meziročně vzrostl o 24 procent. Dvacetiprocentní meziroční nárůst prodeje zaznamenala teplárna i v lednu.

V topné sezoně má počasí na prodej tepla zásadní vliv. Úměra je jednoduchá – čím je chladněji, tím prodeje rostou a naopak. Letošní mrazivý leden toho byl důkazem. Pro ekonomiku firmy je však neméně důležitý i její efektivní provoz, řízení nákladů a postupná modernizace distribučních sítí a zařízení,“ říká Václav Král, předseda představenstva teplárny. 

Chladné dny podle předpovědi meteorologů ještě chvíli potrvají, ale sluneční svit už místy v bytech i kancelářích pozitivně ovlivňuje tepelnou pohodu. Pak je dobré, pokud to jde, si příjem tepla v místnosti regulovat a racionalizovat tak své náklady,“ připomíná Tomáš Kollarczyk, místopředseda představenstva, že současná topná sezona bude pro spotřebitele finančně náročnější než během mírných zim.

Zdůrazňuje přitom, že klíčem k úsporám tepla jsou především dobře nastavené otopné soustavy, které původní vnitřní teplotu udrží. „Proto také vlastníkům domů či developerům a projektantům nabízíme odbornou pomoc a podporu. Zateplení objektů snižuje tepelné ztráty, ale na úspory tepla má největší vliv právě správné a úsporné vytápění. Naším cílem je především spokojený a stabilní zákazník, který ocení dodanou službu. Pouhá orientace na objem prodané tepelné energie by byla z naší strany krátkozrakostí“ dodává.

Přestože je současná topná sezona provozně náročná, počet oprav se ani v mrazech nijak nezvýšil. Člen představenstva Martin Žahourek to vysvětluje pravidelnou revizí sítí a jejich údržbou mimo topnou sezonu. „Projevuje se zde i nahrazování parovodů moderními horkovody,“ doplnil.

Přes polovinu produkce odebraly průmyslové podniky a další instituce, organizace a firmy. Zbývající část připadá na více než 28 tisíc domácností.

Budějovická teplárna. Foto: teplarna-cb.cz

 

Pavel Kroupa

Všechny příspěvky

Reklama 1

  • reklama-tv-hcp.png

Reklama 2

  • logo-vykov-vertical-1.jpg

Nejoblíbenější pořady

Reklama 3

  • Web-TV-jéčko-VDN_banner_1280x720.png