Jsme všude na jihu Čech.

Finanční úřad se připravuje na nápor žadatelů o elektronické evidence tržeb

Jižní Čechy – Od 1. listopadu je spuštěn pilotní provoz elektronické evidence tržeb a v něm si mohou podnikatelé vyzkoušet zasílání účtenek a zhodnotit, jak jejich zařízení funguje. To ale platí pouze do 1. prosince. Pak už bude povinností evidovat tržby v oblasti stravování a ubytování. V jižních Čechách se to týká zhruba 4000 podnikatelů.

„Ano, jsme připraveni. Už máme autentizační údaje a vygenerované heslo. Příští týden nám přijde firma nainstalovat software,“ říká majitel jednoho z podniků a šéfkuchař Jindřich Petřík.

Před spuštěním je nutné získat autentizační údaj, který slouží k přihlášení do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Tam si podnikatel po přihlášení vygeneruje digitální certifikát a zaeviduje své provozovny.

Požádat o autentizační údaje je možné elektronicky nebo osobně na libovolném územním pracovišti finančního úřadu.

„Kompletní informace o evidenci tržeb naleznete na stránce etrzby.cz. Tamtéž najdete i velmi užitečný souhrn nejčastějších dotazů a odpovědí. Případné konkrétní dotazy jsou navíc zodpovídány a infolince finanční správy 225 092 392,“ vysvětluje Jana Králová, mluvčí Finančního úřadu pro Jihočeský kraj.

V současné době požádalo o autentizační údaje necelých 1650 podnikatelů, tedy asi 40 procent očekávaného počtu žadatelů. Většina tedy bude žádat až v průběhu listopadu.

Z důvodu očekávaného náporu finanční správa apeluje na podnikatele, aby neodkládali podání žádosti až na poslední chvíli.

Ilustrační snímek. Foto: www.jaknaetrzby.cz

 

Pavel Kroupa

Všechny příspěvky

Nejoblíbenější pořady